פיזיקה משפחתית להורים

 

 

 

כל ילד נולד עם כלים מחשבתיים מאד מדויקים, רמת ריכוז גבוהה ועם מהירות התפתחות מחשבתית מאד גבוהה. כמו-כן, החשיבה של הילד אינה כאוטית, אלא מכוונת למטרת התפתחות אישית ומקסימלית אליה הוא נולד. ילד אינו יכול להגדיר מהי אותה מטרת התפתחות ייחודית, אך אותה מטרה היא שמנחה את החשיבה שלו. למעשה, הוא היחיד שיכול להוביל את החשיבה שלו, צעד אחר צעד, בכיוון אותה מטרת התפתחות.

 

התפתחות מחשבתית תקינה של ילד. על מנת שילד, ימשיך להתפתח בכיוון אותה מטרה משמעותית וייחודית לו, ובמילים אחרות,  יממש את ייעודו, דרוש לילד פרטנר כבר מרגע לידתו, שישמש לו כתומך להתפתחותו ברמה המחשבתית, ובמילים אחרות, תהליך התפתחות אישי ומקסימלי, המנוהל בחשיבה ומחייב דיוק רב, מתרחש בשניים. ללא תמיכה של הורה ברמה המחשבתית, עשוי התהליך להשתבש ואף להיעצר לשנים רבות ולהתבטא באופנים שונים לאורך שנות ילדותו, בהתנהגות, בריאות, כושר תפקוד וכד'.

הפרטנר הטבעי לילד בשנותיו הראשונות הוא ההורה שלו. בין השניים קיים קשר מחשבתי. אם ההורה מאפשר לילד לחשוב על פי דרכו הייחודית, המוח של הילד מקבל בכל פעם מחדש, בכל מפגש שגרתי בבית, את מנת הכוח המנטלית, המאפשרת לו לראות דבר חדש בחשיבה, לבחור בו ולממש אותו. כך למעשה, מתנסה הילד הקטן לאורך כל שנות ילדותו בהתפתחות מחשבתית על פי דרכו הייחודית; הכלים המחשבתיים שלו מתפתחים ומתחזקים, ובצאתו מהבית, בבגרותו, יש ברשותו שני דברים חיוניים להצלחה שלו: האחד, דרך התפתחות אישית - ילד שזוכה לגלות מהי דרכו, לא יעסוק בשאלות על משמעות החיים, הוא ייצור אותם. והדבר השני, אותו ילד יודע, כי התנאי להתפתחות והצלחה בדרכו, נדרשת לו תמיכה. המסר שהועבר לו בבית, ללא מילים, הוא שעל-מנת להוביל בהצלחה בכיוון מטרות משמעותיות, נדרש לו פרטנר תומך, עמו יוכל להתוות את הדרך הבטוחה להצלחה והוא אינו שוגה במחשבות, כי הוא יכול להתפתח באופן מקסימלי ולממש את ייעודו בכוחות עצמו.

 

 

שיבושים ועצירה בהתפתחות הילד

 

מאחר ומדובר בתהליך נסתר מהעין, במרבית המשפחות, אין את המודעות להתפתחות הילד ברמה המחשבתית מרגע לידתו ואין ההורה מודע להשפעתה של צורת החשיבה שלו על התפתחות החשיבה של הילד. במקרים רבים, וללא מודעות, במקום כוח של תמיכה בכיוון החשיבה של הילד, נוצר כוח אחר, כוח של התנגדות לחשיבה שלו- הילד בוחר בדבר מה או שנולד בראשו רעיון ומבקש את תמיכתו של ההורה, אך חוסר המודעות וההבנה של הורה, כי כל בחירה או רעיון חדש אליו מגיע הילד הם תולדה של התהליך המחשבתי המתנהל בראשו, עשויים להתפרש כעקשנות מיותרת, או עוד רעיון לא מציאותי ובר השגה, ואז באחת, מבטלים את הרעיון או מציעים לו אלטרנטיבות שלטעמם נכונות וטובות יותר גם עבורו. אלו הם הרגעים הקטנים והקריטיים, בהם נוצרות הפרעות להתפתחות המחשבתית התקינה של הילד הקטן בכיוון נתיב ההתפתחות הייחודי לו ואלו, גם הרגעים בהם מתעוררות אצלו תגובות רגשיות שליליות - בכל פעם שהילד לא קיבל את תמיכתו של ההורה, הוא הגיב רגשית בכעס, עצבנות, סגירות, התעלמות וכד'. כך למעשה, מאבד אט אט הילד את האמון בהורה שלו את האמונה בחשיבה של עצמו ומתקבעות אצלו תגובות רגשיות שליליות, שיאפיינו אותו לאורך כל חייו במפגשים שונים במערכות השונות והמשמעותיות בחייו, כבן זוג, כהורה כעובד בארגון או כבעל עסק.

 

בכל גיל, ניתן לשקם את התהליך המחשבתי ולהשיב את הילד חזרה להתפתחות טבעית ותקינה בעזרת המודעות של ההורה לתהליך המחשבתי ולימוד הכלים והעקרונות להתפתחות מחשבתית אצל הילדים. אימוץ ויישום הכלים, בשגרת היומיום בבית, במפגשים עם הילד, ישתקפו במהירות על התפתחות הילד ויתבטאו במישורים השונים של חייו.

 

"הקושי של בני בבית הספר, השפיע על חיי היומיום שלנו, כמשפחה - בינינו ההורים, בינינו ובין הבן שלנו, בינו לבין אחיו. אפשר אף לומר, שהאירועים עמו וסביבו, השתלטו על החיים בבית וגזלו מכולנו אנרגיות רבות. בהמלצת חברה קרובה, הצטרפתי לקורס האינטרנטי, ובמקביל פניתי לייעוץ אישי. כבר לאחר כחודש, התחלתי להרגיש שינוי מהותי לטובה – בתוך כל הסערות שחווינו, החל להיווצר שקט ורגיעה והיום מרגישה, שאנחנו שולטים בהתרחשויות ולא הן בנו. הקשר עם בני, שהתנהל כמו "רכבת הרים", החל להיות רגוע יותר. אמנם, ההתמודדות שלנו, בבית הספר, ממשיכות, אך פחות קשות ומאיימות. והקשר עמו, מתחזק ומרגישה, שהיום, אנחנו יודעים לתת לו (וגם לעצמנו) את התמיכה הנכונה.

 

---------------------------


 

Please reload

Recent Posts

March 13, 2019

February 19, 2019

Please reload