אודות פיזיקה משפחתית

התהליך המחשבתי מבוסס על חוקים מסוימים. אם אנחנו חושבים לפי החוקים, אנחנו נצליח ליצור לעצמנו את המציאות הרצויה לנו, אך אם אנחנו לא מכירים את החוקים או חושבים בניגוד אליהם, אנחנו עשויים להיקלע למצבי קושי ומשבר בכל שלב בחיינו.

פיזיקה משפחתית, מגדירה לראשונה חוקים אלו, וכעת, כל אחד, יכול להכיר אותם וליצור לעצמו מציאות לפי בחירתו. 

הוגי הידע

הידע פיזיקה משפחתית, הינו פרי מחקר רב שנים שנעשה על-ידי זוג אחים מרפאים: אירינה אוסוסקין ובוריס גמבורג, שבחירתם לעזור לאנשים במצוקה קשה, הובילה אותם לחקור אחר הסיבות הנסתרות למצוקה ולחוסר הצלחה. במחקרם, גילו השניים, כי מקור המצוקות טמון בתהליך המחשבתי של האדם, תהליך נסתר מהעין שרבים, אינם מודעים לחוקיות עליו הוא מבוסס ולהשפעתו הרבה על בריאותו, תפקודו והצלחתו של האדם. הצלחתם הרבה בעזרה לאנשים במסגרת הטיפולים שעשו, הובילה אותם להחלטה נוספת, לפתח שפה מובנית וכתובה, כך שתהיה נגישה לכל אדם. וכל אחד, יוכל לזהות מהן הסיבות, שיצרו בעיות או מצוקות בחייו ולגלות תשובות ופתרונות חדשים, שלא היה מודע להן קודם.

בית פיזיקה משפחתית, הוקם בשנת 1995, במטרה ליצור בית לפיתוח ולהוצאה לאור של הידע ולשמש כמקום, אליו יוכלו להגיע אנשים וקבוצות ללימוד והכשרה.

בית פיזיקה משפחתית, יזם לאורך השנים, פרויקטים שונים בשיתוף ארגונים שונים, הן מהסקטור הציבורי והן מהסקטור העסקי.

אריאלה משאל

למדתי לראשונה פיזיקה משפחתית בגיל 19. בשלב זה בחיי, על רקע איבוד הבריאות, לא יכולתי להתגייס לצבא ונאלצתי לעשות בחירות חדשות בחיי, שייקחו אותי קדימה. להפתעתי, לא היה לי כל מידע או רמז לדרכי. העקשנות שאפיינה אותי למצוא עשייה או עיסוק, שלא יהיו זמניים עבורי, אלא יספקו תחושה של מימוש ומשמעות לטווח הארוך ואף לכל חיי, הותירה אותי, ללא כיוון, כי כל האפשרויות שעמדו בפניי, לא משכו אותי ולא יכולתי, על רקע השאיפה והבחירה, להסתפק בעבודה או לימודים ולו רק כדי להעסיק את עצמי ולהעביר את הזמן. זאת הייתה תקופה לא פשוטה - הייתי רחוקה מהחברים שלי, שהמשיכו את מסלול חייהם, עסוקה בבריאות, שעדיין לא התייצבה, אך בעיקר, נתונה לתחושות של תסכול וללא מוצא. מכל המידע והעצות הרבות שניתנו לי, דווקא הקורס של 'פיזיקה משפחתית', משך אותי. מהמעט ששמעתי וקראתי, הבנתי שהדבר נכון עבורי. לא התבדיתי, בקורס קיבלתי, בדיוק את המידע שהיה נחוץ לי ביחס לדרך ההתפתחות האישית והייחודית לי - מהי דרך התפתחות , היכן היא טמונה ומה עליי להגדיר, על מנת לעלות עליה. התאהבתי בתחום ולקחתי אותו, כצידה עבורי, בכל צעד שעשיתי. לצד לימודיי האקדמיים, תקשורת וניהול ויעוץ ארגוני בהמשך, המשכתי להעמיק את הבנותיי בתחום ובין השאר, בחרתי לפתח יחד עם הוגת הידע, גב' אירינה אוסוסקין ז"ל, את הידע עבור עסקים וארגונים. מצאתי, לצד ההשכלה שרכשתי, כי המודלים המחשבתיים והשפה, יש בהם חידוש ותרומתם לעסקים וארגונים, לצד הכלים והמודלים המוכרים, עשויה להיות רבה. 

לאורך השנים, הייתי חלק מצוות המייסדים וצוות הפיתוח וההדרכה. כיום, בעלי זכויות היוצרים של הידע והאחריות להעביר וללמד את השפה והתחום עבור מובילים במערכת המשפחתית, עסקית או ארגון ולו כדי לצאת ממצבי משבר או מצוקה ולשוב לתהליך של התפתחות.

ענבר אור-נר

כשבני הבכור היה בן שנה, תינוק חזק, שמח ובריא, נפלו עליי השמיים ומצאתי את עצמי בבית חולים עם ילד משותק, שאינו יכול לעמוד על הרגליים. למרות מאמציהם הרבים של הרופאים, לא נמצאה לו עזרה וגם הסיבה למצבו לא היתה ברורה. כיוון שמצבו הלך והתדרדר, נתקפתי בייאוש ופחד והתחלתי לחפש מקורות עזרה אחרים. כך פגשתי את האחים, אירינה אוסוסקין ובוריס גמבורג, שפיתחו שיטת טיפול ייחודית. לאחר תקופה, לא ארוכה של טיפולים, ילדנו הבריא וחזר להיות ילד חזק, שמח וסקרן, כפי שהיה.

השמחה על הבריאות שחזרה והרצון להבין ולגלות, מהן הסיבות הנסתרות שגורמות למצוקות וקשיים בחיי משפחה, דחפה אותי, יחד עם קבוצה קטנה של אימהות, לפנות לאירינה בבקשה שתלמד אותנו, את הידע שצברה לאורך שנות טיפולים ארוכות. היא הסכימה וכך נולדה פיזיקה משפחתית. למעשה יצרנו מעין מעבדה אנושית קטנה, שדרכה כל הידע נחקר ופותח. היה זה תהליך ארוך שנים ומרתק, שבו גם הוכשרתי להיות מורה ומרצה לפיזיקה משפחתית. בשנים אלו, הקמנו גן ילדים, שעבד על-פי המודלים של פיזיקה משפחתית ופגשנו הורים רבים, שנעזרו בעקרונות הידע מול ילדיהם ובמשפחתם.

במרוצת השנים, הובלתי את תחום הכשרת המורים. מסלול אותו עברו עשרות אנשים, חלקם עוסקים בכך באופן מקצועי וחלקם, הרוויחו תובנות וכלים לחייהם האישיים והמקצועיים.

לאחר פטירתה של גב' אירינה אוסוסקין, הפכתי לבעלי הידע ולסיום, אני יכולה לומר, שלמרות שעברו כבר כמעט 30 שנה, מהיכרותי עם הידע פיזיקה משפחתית, אני עדיין מתרגשת ושמחה לפגוש אנשים בקליניקה או במסגרות הלימוד השונות ולראות את השינוי ואת הקסם שמתחולל בחייהם, כשהם לומדים כיצד להשיב את עצמם ואת משפחתם לדרך של התפתחות וצמיחה.

מורים לפיזיקה משפחתית

להיות מורה לפיזיקה משפחתית. זה לבחור בחיים של התפתחות ברמת החשיבה. זה לדעת, כיצד להעביר את השפה ואת המסר אודות תהליך התפתחות אוניברסלי. תהליך, שאם מכירים את החוקים עליו הוא מבוסס ויודעים, כיצד להתחבר אליו, בעזרת שפת החשיבה, ניתן לחלץ כל אדם מקשיים ומצוקות עמם הוא מתמודד ולהשיב אותו לתהליך התפתחות טבעי ומיטבי אליו נולד.

להיות מורה לפיזיקה משפחתית, זה להיות אוהב אדם וער לסבלו של הזולת. זה לדעת, כיצד בעזרת כוח אמיתי ומכוון של תמיכה, אפשר להחזיר כל אדם לתהליכים  של  התפתחות וצמיחה.
להיות מורה לפיזיקה משפחתית, זה ללמוד, כיצד לחשוב בשניים, כדי להפוך את הפחד לדחף ואת ההיסוס לתנועה ולבחור להוביל דרך התפתחות עצמאית ומרשימה ביחד עם עוד אדם .

משנת 1996, הוכשרו מורים לפיזיקה משפחתית, שלימדו באופן עצמאי באזור מגוריהם במקומות גיאוגרפים שונים בארץ. במקביל, השתתפו בפרויקטים רבים ומגוונים כגון: קורסים לנשות נגמלים, נוער במצוקה ובחלופת מעצר, אסירות בכלא נווה תרצה, קורסים לעולים חדשים, קורסים לגננות של החינוך המיוחד ועוד פרויקטים רבים נוספים.

לרגל השקת האתר

רכוש את הקורס האינטרנטי במחיר מיוחד - 250 ש"ח בלבד

החזר כספי מלא מובטח עד שבועיים מיום הרכישה